ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Μετ’ εμποδίων εξυπηρετούνται πλέον οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Σαλαμίνας, καθώς τα υποκαταστήματα των δημοσίων υπηρεσιών που λειτουργούσαν στο νησί κλείνουν το ένα μετά το άλλο ή συρρικνώνουν τις λειτουργίες τους.
Με αφορμή την οικονομική κρίση, η κυβέρνηση αποφάσισε να περιορίσει τη λειτουργία καθοριστικών για τη λειτουργία του νησιού υπηρεσιών, με αποτέλεσμα οι χιλιάδες μόνιμοι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες που πλημμυρίζουν την περιοχή κάθε καλοκαίρι να δυσκολεύονται να εξυπηρετηθούν ή να χρειάζεται να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές για να κάνουν τις δουλειές τους.
Ειδικότερα, ήδη τα ΕΛΤΑ έκλεισαν το ταχυδρομικό γραφείο στο Αιάντειο, κλείνουν το δεύτερο υποκατάστημα στα Αμπελάκια, ενώ υπάρχει ενδεχόμενο να κλείσει και το τρίτο υποκατάστημα στα Παλούκια. Επίσης το κεντρικό κατάστημα των ΕΛΤΑ στη λεωφόρο Αιαντείου, έχει έναν μόνο υπάλληλο για τα δέματα, γράμματα, ταχυπληρωμές, συστημένα, πληρωμές ΔΕΚΟ και πληρωμές συνταξιούχων με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει να ανταποκριθεί.
Η διοίκηση του ΟΤΕ αποφάσισε να κλείσει το υποκατάστημα του ΟΤΕ στο νησί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, ενώ εξυπηρετεί πάνω από 20.000 συνδρομητές.
Παράλληλα, η Δ.Ο.Υ. Σαλαμίνας μεταφέρει στην Ελευσίνα τις μισές λειτουργίες της, με αποτέλεσμα η ταλαιπωρία των κατοίκων να είναι πολύ μεγάλη, αφού θα μεταβαίνουν στη Ν. Πέραμο και από εκεί με δύο συγκοινωνίες θα πηγαίνουν στην Ελευσίνα. Δηλαδή ταξίδι τεσσάρων ωρών και οικονομική επιβάρυνση 15 ευρώ κάθε φορά. Οι άλλες μισές υπηρεσίες παραμένουν στα ΚΕΠ, τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις υπάρχουσες ανάγκες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Τέλος, το υποκατάστημα της ΕΤΕ στο Αμπελάκι λειτουργεί κάθε Τρίτη και Πέμπτη και ήδη η ταλαιπωρία των συνταξιούχων κατά τις μέρες πληρωμής των συντάξεων τους στο τέλος κάθε μήνα, είναι πολύ μεγάλη αφού αναγκάζονται να μεταβούν στο κεντρικό κατάστημα και να σταθούν σε ουρές δεκάδων μέτρων.
Τα προβλήματα από τη συρρίκνωση των υπηρεσιών στο νησί που έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των χιλιάδων μονίμων κατοίκων που έχουν επιλέξει τη Σαλαμίνα για μόνιμη κατοικία τους φέρνει με ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής Πειραιά και Νήσων Παναγιώτης Λαφαζάντης που ζητάει από τους αρμόδιους υπουργούς να διευκρινίσουν σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσουν, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας όλων των παραπάνω καταστημάτων και υπηρεσιών, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι 70.000 κάτοικοι του νησιού το χειμώνα και 400.000 το καλοκαίρι.
« Η κυβέρνηση, επικαλούμενη την κρίση και εφαρμόζοντας την νομοθεσία που συνυπέγραψε με την τρόικα, προχωρά στο κλείσιμο, τη συρρίκνωση ή στη ελλιπή λειτουργία οργανισμών και υπηρεσιών που είναι υπό τον άμεσο ή έμμεσο έλεγχο της, με αποτέλεσμα τη χειροτέρευση της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των κατοίκων του νησιού της Σαλαμίνας» αναφέρεται στο σχετικό κείμενο.
Ο κ. Λαφαζάκης, ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ανάπτυξης και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να απαντήσουν με βάση ποιες οικονομοτεχνικές μελέτες οι Διοικήσεις των οργανισμών και δημοσίων υπηρεσιών, προχωρούν στο κλείσιμο των παραπάνω καταστημάτων και αν έχουν συνυπολογιστεί, από την κυβέρνηση, οι βαρύτατα αρνητικές επιπτώσεις στους ίδιους τους οργανισμούς και υπηρεσίες αλλά και συνολικά στην οικονομική, κοινωνική ζωή της Σαλαμίνας και της χώρας γενικότερα από αυτές τις επιλογές.
Επίσης ζητάει να αναφέρουν τι πρόκειται να πράξουν ώστε να αναβαθμίσουν, αντί να κλείνουν και να υποβαθμίζουν, την παρουσία και το ρόλο των κρατικών, δημόσιων και κοινωνικών υπηρεσιών στη Σαλαμίνα, όπως και το ρόλο των δημοσίων επιχειρήσεων και κοινωφελών λειτουργιών στο νησί, πράγματα που επιβάλλονται για να καταστεί στοιχειωδώς ανθρώπινη η διαβίωση των κατοίκων του.
Η διοίκηση του ΟΤΕ αποφάσισε να κλείσει το υποκατάστημα του ΟΤΕ στο νησί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, ενώ εξυπηρετεί πάνω από 20.000 συνδρομητές.